Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by
The educational role of the museum.
Author:
ISBN: 0415198275 0415198267 Year: 2005 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

- Education, communication and interpretation: towards a critical pedagogy in museums / Eilean Hooper-Greenhill##- Communication in theory and practice / Eilean Hooper-Greenhill##- Learning in art museums: strategies of interpretation / Eilean Hooper-Greenhill##- The museum as a communicator: a semiotic analysis of the Western Australian Museum Aboriginal Gallery, Perth / Robert Hodge, Wilfred D'Souza##- Museum learners as active postmodernists: contextualizing constructivism / Eilean Hooper-Greenhill##- The constructivist museum / George E. Hein##- Teaching yourself to teach with objects / John Hennigar Shuh##- Improving worksheets / Gail Durbin##- Open windows, open doors / Jessica Davis, Howard Gardner##- Museum multicultural education for young learners / Joseph H. Suina##- Children, teenagers and adults in museums: a developmental perspective / Nina Jensen##- Museum-goers: life-styles and learning characteristics / Charles F. Gunther##- Whose museum is it anvwav? Museum education and the community / Jocelyn Dodd##- Learning from learning theory in museums / Eilean Hooper-Greenhill##- Intrinsic motivation in museums: why does one want to learn? / Mihaly Csikszentmihalyi, Kim Hermanson##- Cognitive psychology and interpretation: synthesis and application / Sam H. Ham##- Collaboration: towards a more holistic design process / Hank Grasso, Howard Morrison##- Spatial considerations / Communications Design Team, Royal Ontario Museum##- The exhibition development process / David Dean##- Combating redundancy: writing texts for exhibitions / Margareta Ekarv##- Writing readable text: evaluation of the Ekarv method / Elizabeth Gilmore, Jennifer Sabine##- How old is this text? / James Carter##- Museum text as mediated message / Helen Coxall##- Increased exhibit accessibility through multisensory interaction / Betty Davidson, Candace Lee Heald, George E. Hein##- That those who run may read / Tony Bennett##- Audiences: a curatorial dilemma / Eilean Hooper-Greenhill##


Periodical
European journal of legal education
Author:
ISSN: 16841360 Publisher: London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klassieke sociologen en hun erfenis
Author:
ISBN: 9789401418935 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marx, Durkheim en Weber: grondleggers van de sociologie Hoe Marx verstaan? Wat is het nut van klassieke sociologische teksten? Hoe verhouden sociale realiteit en verbeelding zich tot elkaar? Ideeën zijn het gedurfdst op het moment van hun ontstaan. Dat is ook zo voor ideeën ontsproten aan de sociologische verbeelding. Nooit liet het sociologisch denken zo'n ideeënrijkdom zien als bij haar grondleggers: Comte, Marx, Durkheim, Weber en Mead. Stuk voor stuk ambitieuze, gevaarlijke denkers, waarvan de ideeën tot op vandaag ons beeld van de maatschappij bepalen. Klassieke sociologen en hun erfenis schetst hun ideeën en het klassieke sociologisch denken. Niet, zoals al te vaak gedaan wordt, als een verzameling van versteende denkbeelden. Het boek volgt de sociologen op het moment dat ze hun meest gedurfde denkstappen zetten en nodigt je uit om mee te denken en zelf verder te gaan. Klassieke sociologen en hun erfenis laat zien hoe invloedrijk deze denkers zijn en hoe belangrijk ze tot op vandaag blijven. Vaak juist wanneer we dat het minst beseffen. (Informatie van de uitgever)


Book
School in de stad, stad in de school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789057181658 Year: 2012 Publisher: Antwerpen : UPA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 2009 werd voor het eerst met objectieve cijfers aangetoond wat al enkele jaren werd vermoed: er dreigt een capaciteitsprobleem in het onderwijs. De natuurlijke bevolkingsgroei en de migratie van jonge gezinnen naar de stad hebben ervoor gezorgd dat de vraag naar onderwijs op enkele jaren tijd exponentieel toenam. Om het capaciteitsvraagstuk zo geïntegreerd mogelijk aan te pakken, heeft de stad de noodzaak tot uitbreiding van haar scholenpatrimonium aangegrepen om de scholen die ze in haar bezit heeft, te opwaarderen, te herstructureren en te clusteren. De stad wil haar scholen onderbrengen in duurzame onderwijscampussen die een hedendaagse pedagogische visie kunnen ondersteunen. Om de potenties van onderwijscampussen in de stedelijke, Antwerpse context nader te onderzoeken hebben Stad Antwerpen en Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs een samenwerkingsverband met de architectuuropleiding van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen opgezet. Sinds 2008 staat binnen deze samenwerking het onderzoek naar de implementatie van het campusmodel in de stad centraal.'School in de stad, stad in de school' is gegroeid uit dit onderzoek. Het boek is een sensibiliserend instrument geworden voor diverse actoren betrokken bij scholenbouw. Het kaart nieuwe denkpistes en opgaven aan en wil opdrachtgevende instanties, architecten en studenten inspireren.


Periodical
JGE: The Journal of General Education
Authors: ---
ISSN: 15272060 00213667

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Journal of General Education: A Curricular Commons of the Humanities and Sciences is devoted to the ideas and ideals of scholarship that enlighten the understanding of curriculum that reaches beyond disciplinary and professional concentrations to provide an undergraduate educational commons. The journal’s research, essays, forums and reviews engage academic communities and others in deliberations about general education experiments and innovation, as well as considerations of general education assessment, history, philosophy and theoretical perspective. The journal values general education as a cornerstone of the arts of liberty and social justice and as a conservator of enlightened engagement.


Book
Survivalgids : Wat als pesten je (k)raakt?
Author:
ISBN: 9789462346994 Year: 2021 Publisher: Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ken je iemand die gepest wordt? Zou je zelf iemand durven pesten? Of word je zelf gepest? Wat kun je zelf doen in die situaties? Wat kunnen anderen doen? Er zullen een heleboel vragen en emoties bovenkomen als je met pestsituaties te maken krijgt. Dit boek bekijkt de pestproblematiek vanuit verschillende perspectieven en benadrukt het belang van de omgeving in het oplossen en bespreekbaar maken van pestgedrag. Het werd op maat van kinderen geschreven en wetenschappelijk onderbouwd aan de hand van het KiVa-programma.


Periodical
The journal of aesthetic education
Authors: ---
ISSN: 00218510 15437809 Year: 1966 Publisher: Urbana, Ill. University of Illinois Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Journal of Aesthetic Education is a highly respected interdisciplinary journal that focuses on clarifying the issues of aesthetic education understood in its most extensive meaning. The journal thus welcomes articles on philosophical aesthetics and education, to problem areas in education critical to arts and humanities at all institutional levels; to an understanding of the aesthetic import of the new communications media and environmental aesthetics; and to an understanding of the aesthetic character of humanistic disciplines. The journal is a valuable resource not only to educators, but also to philosophers, art critics and art historians.


Periodical
Journal of post Keynesian economics
Authors: ---
ISSN: 01603477 15577821 Year: 1978 Publisher: White Plains, N.Y.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

JPKE is a scholarly journal of innovative theoretical and empirical work that examines contemporary economic problems. It is committed to the principle that the cumulative development of economic theory is possible only when the theory is continuously subjected to scrutiny in terms of its ability to both explain the real world and to provide a reliable guide to public policy. As reviewed in Magazines for Libraries, the articles in JPKE, "pose answers to troublesome questions. . .This journal is important because of the subject matter it covers."


Periodical
History of education.
Author:
ISSN: 0046760X 14645130 Year: 1972 Publisher: London : Taylor & Francis


Periodical
Oxford review of education
Authors: ---
ISSN: 03054985 14653915 Publisher: Oxford

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The object of the Oxford Review of Education is to advance the study of education. It especially wishes to promote the elaboration and evaluation of a body of speculative and empirical theory, the development of which might improve educational practice. The journal publishes papers on the theory and practice of education from scholars throughout the world in a variety of disciplines: philosophy, political science, economics, history, anthropology, sociology, psychology and medicine. The Editorial Board seeks to provide a common forum and, on occasion, a focal point of controversy for the discussion of research findings, of historical and contemporary issues and of the functioning of educational institutions.

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by